Hantering av personuppgifter – GDPR
Vi behandlar personuppgifter i syfte att administrera kund-, konsult- och medarbetarförhållandet. Personuppgifter inhämtas, i samband med att en kund-, konsult- eller anställningsrelation inleds och/eller ett avtal ingås. Vi behandlar sådana personuppgifter som är nödvändiga för dessa ändamål, t.ex. namn, titel, epost och adress och telefonnummer. Dessa uppgifter sparas hos oss så länge de behövs och gallras därefter ut kontinuerligt. Vi kan även använda de uppgifter vi har för att skicka nyhetsbrev och annan marknadsföring.
Situationer när vi sparar personuppgifter
Inför ett uppdrag, i samband med att det påbörjas eller när vi ingår ett avtal sparar vi personuppgifter för att kunna utföra uppdraget med den administration som krävs, ex. korrespondens, fakturering och bokföring. Enligt vårt uppdragsavtal har vi arkiveringsskyldighet där personuppgifter även hanteras. När någon söker anställning hos oss sparar vi de uppgifter som kommer oss tillhanda, t.ex. CV, portfolio och personligt brev, inför en rekryteringshantering. Den som registrerar sig för vårt nyhetsbrev kommer att sparas i vårt register för det ändamålet, vilket innebär att du även samtycker till att aktuella personuppgifter sparas för ändamålet.
Rättigheter
Dataskyddslagstiftningen ger dig ett antal rättigheter i förhållande till behandlingen av dina personuppgifter. Du har till exempel rätt att begära tillgång till dina personuppgifter. Du har även rätt att begära att dina uppgifter ändras eller tas bort, att eventuella samtycken återkallas. Kontakta oss i så fall på epost kontor@kontur.se eller ring 08-4115410.
Rättslig grund och lagring
I och med att du lämnar uppgifter till Kontur ger du din tillåtelse till att vi registrerar och lagrar de personuppgifter som är nödvändiga för ovan nämnda ändamål. Som legal grund för behandling kommer Kontur att hänvisa till uppfyllande av avtal, berättigat intresse eller samtycke. Behandlingen sker enligt gällande lagstiftning och innebär att personuppgifter inte bevaras under en längre tid än vad som är nödvändigt med hänsyn till ändamålen med behandlingen. Uppgifter kommer att tas bort när de inte längre är aktuella eller nödvändiga. Viss information kan behållas längre då det krävs pga andra lagkrav, som exempelvis bokföringslagen. Vi lämnar inte ut några personuppgifter utan överenskommelse med berörd person.
Cookies
Vi använder oss inte av cookies och sparar heller inte några ip-adresser vid besök på vår hemsida.